Mit tehetsz, ha a fodrász durván elszúrta a frizurád?

Forrás: Ez jogos | 2017 március 16.

Szia Réka! Tegnap a fodrász elrontotta a hajamat, és ez már nem az első eset volt. Az a baj, hogy ilyenkor félek bármit is mondani, inkább csak szenvedek és otthon megpróbálom magamnak helyrehozni. Megtehetném azt, hogy nem fizetem ki? Vagy mi az, amit csinálhatok? Köszi! Tamara” 

kate-hudson-bride-wars-cosmopolitan

(Fotó: Profimedia – Red Dot)

Mindenki úgy megy el a fodrászhoz, hogy azt reméli, hogy ragyogó külsővel távozik onnan, ugyanez érvényes a kozmetikusra és a sminkesre is, vagy bárkire, aki szépészeti szolgáltatást végez. Az a helyzet, hogy lelkileg is teher feldolgozni egy elrontott frizurát vagy egy rosszul kiszedett szemöldököt. Persze ilyenkor biztos te is megpróbálsz otthon bűvészkedni, hogy javíts a helyzeten, de van, amikor nem lehet. Ha a fodrász a megbeszélt 5 centi helyett 15 centit vág le a hajadból, akkor azért azt a 10 centi eltérést nem tudod egyik napról a másikra megnöveszteni.

Ha bemész például a fodrászhoz, akkor lényegében kötöttetek egy szerződést, hiszen megegyeztek abban, hogy milyen szolgáltatást kérsz, és ennek teljesítéséért mennyit kell majd fizetned. Fontos, hogy a szakemberrel mindig beszéld meg a folyamat elkezdése előtt, hogy te milyen végeredményre vágysz. Ha nem mondasz semmit, csak rábízod, akkor utána nem lesz hivatkozási alapod, hiába nem tetszik az, amit látsz a tükörben. Hogyha valami nagyon extrás dolgot szeretnél, és a szakember azt mondja neked, hogy ez nem megvalósítható, akkor utólag, ha tényleg nem sikerül, az a te hibád, mert ő figyelmeztetett téged, és ilyenkor ha meg is csinálja azt, amit kérsz, az a te kockázatoddá válik.

Abban az esetben, hogyha a szolgáltatás, amit kapsz, nem felel meg annak, amiben megegyeztetek, hibás teljesítésre hivatkozhatsz. Először is, ha nem vagy elégedett azzal, amilyen a végeredmény lett, akkor azt ott helyben mondd meg és kérd a kijavítását. Tehát ha a fodrász nem olyan színűre festi a hajadat, mint amilyenre megbeszéltétek, vagy ha a kozmetikus nem úgy szedi ki a szemöldöködet, ahogy megterveztétek, akkor ne utána akarj jogokat érvényesíteni, mert az a legegyszerűbb, ha szólsz és kijavítjátok. Ha ez nem opció, akkor szinte ugyanúgy, mint a ruhák kicseréléséről szóló bejegyzésemben írtam, követelheted a kijavítást vagy a kicserélést (haha, kapsz egy új szemöldököt). Ha ennek a teljesítése lehetetlen, akkor igényelheted az ár arányos leszállítását, végső esetben pedig a pénzed visszafizetését. Mivel a bizonyításnak itt is szerepe van, mindenképp kérd el a nyugtát és tartsd is meg minden szépségipari eljárásnál. Ha veled volt egy barátnőd, akkor ő tud majd tanúskodni amellett, amit állítasz. Sőt, az előtte-utána fotókat is kifejezetten ajánlom, mert bizonyításnak is jók. Viszont fontos, hogy jelentéktelen hiba miatt nem tudsz erre hivatkozni. Persze ez a szubjektív része a dolognak, hiszen mindenkinek mást jelent a jelentéktelen. Én azt javasolom, hogy apró, javítható hibák miatt ne kezdj bele egy ilyen folyamatba. Ilyenkor amit megtehetsz, az az, hogy elkéred a vásárlók könyvét és beleírod a panaszaidat. Emellett megvan a lehetőséged arra is, hogyha van a helynek Facebook-oldala, akkor ott lepontozhatod és leírhatod, hogy mi volt a gondod, és ezzel segítesz másoknak is. Hiszen ki szeretne olyan helyre menni, amit mindenki negatívan értékel? A szépségünket azért nem bízzuk akárkire, ugye?

Ha valamilyen károd származott a hibás teljesítésből, akkor kártérítést kérhetsz, amit bíróság ítélhet meg neked peres eljárás során. Itt lehet jelentősége a nyugtán kívül a korábban említett bizonyítékoknak. Ha például a munkádban akadályoz az, ami történt, akkor jelentős kár ér, hiszen nem fogsz tudni dolgozni. Persze a károk megtérítését csak akkor igényelheted, ha a kijavítás és a kicserélés nem működik az adott helyzetben.

Azért arról fontos beszélni, hogy mindenki maga választja meg, hogy hova megy el és milyen szolgáltatást igényel, úgyhogy jó, ha a saját felelősségeddel is tisztában vagy egy ilyen helyzetben. Mindig alaposan járj utána a szalonnak, ahová bejelentkezel, kérdezd meg a barátnőidet, hogy nekik melyik fodrász, kozmetikus vált be. Így is lehet csalódni, de sokkal kisebb az esélye!

Te is kerültél már olyan helyzetbe, amikor nem tudtad eldönteni, mihez lenne pontosan jogod, vagy úgy érezted, jogtalanul bánnak veled? Írd meg nekünk a cosmopolitan.hu@centralmediacsoport.hu e-mailcímre, Réka pedig válaszol majd a blogon!